دوباره سلام خوبی بابت جوابت ممنونم و کار شما در اینجا خیلی خوبه به عنوان مشاوره . در ضمن فیلم و این جور چیزا هم که گفتم فقط برای مثال بود و درک بهتر موضوع . و اینکه گفتید در صورتی که یقین دارید منی نیست . منظورتون از منی چیه ؟؟ آیا اون آب لیز و بی رنگ که قبل از منی میاد جزء منی محسوب نمیشه و غسل نداره ؟؟؟ این حکم بین مراجع تقلید یکسانه ؟ سربلند باشید . یا حق
پاسخ: با سلام به شما دوست عزیز حکم منی بر اساس رساله امام خمینی ره (حکم مشهور همین است) : اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است یا بول یا غیر اینها چنانچه با شهوت و جستن بیرون آمده و بعد از بیرون آمدن آن بدن سست شده،آن رطوبت حکم منى دارد، و اگر هیچ یک از این سه نشانه یا بعضى از اینها را نداشته باشد، حکم منى ندارد. ولى در زن و مریض، لازم نیست آن آب با جستن بیرون آمده باشد، بلکه اگر با شهوت بیرون آمده باشد، در حکم منى است و لازم نیست بدن او سست شود. بنا بر این به چند نکته توجه کنید: 1- منی سه علامت دارد: با شهوت و جستن بیرون می آید و بعد از بیرون آمدن آن بدن سست می شود. در مرد این نشانه ها هر سه با هم باید باشد تا یقین پیدا کنیم منی است. اگر هر سه نشانه با هم نبودند حکم منی را ندارد . همچنین اگر فقط یک نشانه باشد اما شما با همان یک نشانه به منی بودن آن یقین پیدا کنید ،حکم منی را خواهد داشت. درجایی که یقین ندارید و نمی توانید به منی بودن آن مثلا قسم بخورید ، منی نیست . اون آب با شرایطی که شما گفتید منی نیست. جزء یکی دیگر از آب هاست . می توانید احکام مفصل آن را از این آدرس از لینک توضیح المسائل امام بخوانید: http://farsi.leader.ir/langs/fa/index.php
سلام خوبید یه سوال داشتم . آیا آبی که قبل از منی از انسان خارج می شود هم غسل جنابت دارد ؟ مثلا در شرایطی که ممکنه فیلم مبتذل یا صحنه و عکس و چیزهای دیگه باشه و اصلا هم قصد بیرون ریختن منی رو نداشته باشی این آب از انسان خارج میشه . می خوام بدونم حتما باید غسل جنابت صورت بگیره ؟؟؟ جواب رو بنویسید میام و می خونم و اگه سوالی هم بود بپرسید تا جواب بدم . موفق باشید . یا حق
پاسخ: با سلام به شما دوست عزیز آبی که قبل از منی خارج می شود ، در صورتی که یقین دارید منی نیست ، موجب غسل جنابت نمی شود. ولی دیدن فیلم مبتذل یا صحنه های محرک خودش حرام است. از این گونه کارها به شدت بپرهیزید. این امور علاوه بر این که خود گناه است مقدمه خودارضایی و گناه هایی دیگر را هم فراهم می کند.
طرح درمان یار ماه رمضان
فقط 1 روز باقی مانده
شما که دلهایتان در ضیافت الهی بی تاب لحظات عاشقی است. شما که تشنه ربنای افطارید و خواب را به لطف دعای سحر پریشان می کنید. اکنون که ماه خداست ، سفره ای بگسترانید که شیرینی آن، شیرینی لبخند کودکان محک باشد.
با تامین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان در ماه مبارک رمضان آنها را میهمان سفره های خود کرده و دعای خیر این فرشتگان دردمند را بدرقه راه خود و خانواده تان نمایید.
با توجه به برآوردهای انجام شده هزینه های طی نمودن فرآیند درمان و تامین داروهای لازم برای هر کودک مبتلا به سرطان در هر ماه بالغ بر 1.250.000 ریال
می باشد.
چنانچه مایل به مشارکت در این طرح می باشید فرم ذیل را تکمیل نمایید.
پس از تکمیل فرم در اسرع وقت جهت انجام مراحل بعدی از طرف موسسه با شما تماس گرفته خواهد شد.
برای مشارکت در این طرح کلیک کنید
تلفن تماس با موسسه : 23540
شما یاور گرامی می توانید مبالغ اهدایی خود را از طریق روشهای زیر نیز به موسسه محک پرداخت نمایید.
داخل ایران:
پرداخت آنلاین
پرداخت از طریق بانک :
از طریق مراجعه به بانک های مشروح زیر و پرداخت مبلغ و ارسال فیش یا رسید بانکی از طریق فکس ، پست و یا پست الکترونیک برای موسسه به منظور اعلام وصول توسط موسسه
- بانک سپه 78/202980
- جاری طلایی سپه 1351800087201
- بانک تجارت شعبه نیاوران(کد 385)،72826000
- بانک ملت (جام) 1494274819
- بانک صادرات (سپهر) 0104440444000
- بانک کارآفرین 0100001616000
- بانک کشاورزی(مهرگستر) 15437386
- بانک اقتصاد نوین 1-4844444-850-135
- بانک پاسارگاد 1-4446444-810-263
- بانک سامان 1-820500-810-801
پرداخت حضوری :
از طریق مراجعه حضوری به یکی از دفاتر محک و پرداخت وجه در قبال دریافت رسید وجه اهدایی (لطفاً جهت حفظ شفافیت مالی، حتماً نسخه دوم رسید وجه اهدایی را دریافت و کنترل نمائید.)
خارج از ایران:
پرداخت از طریق بانک :
شماره حسابهای ارزی موسسه خیریه محک
- حساب ارزی تهران
شماره 140059
بانک صادرات، شعبه 1445،
SWIFT:BSIRIRTHAGHM
- حساب ارزی دبی
امارات متحده عربی، دبی،
بانک صادرات، دفتر منطقه ای، شعبه اصلیٍ)مرکزی)،
شماره حساب: 125050
صندوق پستی: 4182
شماره تلفن: 2221161-04
SWIFT: BSIRAEAD
تلفاکس: 45456بانک صادرات
فکس: 2234460
من هرچقدربخام ازکاربزرگتان تقدیر کنم بازهم کم است ونمی تونم اما همین قدر بگویم که تابه حال نمیدانستم خودارضایی گناه است ودرحدود 2ماه پیش که مطالبتان راخوندم وفهمیدم توی چه کثافتی بودم وخبرنداشتم دیگه اینکاررانکردم امایه سوال دارم من نمیدانم حکم روزه هایی که بااین حالت گرفته بودم چی میشه اگرممکن است درمورد این موضوع هم مطلب بذارید تااخرین لحظه ی عمرم اگه قابل باشم دعات میکنم امیدوارم حضرت مهدی ازتون راضی باشه که هست.
پاسخ :
با سلام به شما دوست عزیز
از این که این همه در مورد بنده لطف دارید از شما قدردانی می کنم . خوشحالم که به راحتی توانسته اید این گناه را ترک کنید. به شما تبریک می گویم .
با دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتم و سوال شما رو پرسیدم . در جواب گفتند اگر شما حکم این مساله را نمی دانسته اید فقط قضای روزه های مزبور بر شما واجب است و دیگر کفاره به گردن شما نیست .
برای این که مساله برای شما روشن تر شود حاشیه های آن را هم برایتان توضیح می دهم . دوست عزیز باید به این نکته توجه داشته باشید که با انجام این کار (خود ارضایی در حد ارگاسم ) غسل بر شما واجب می شده است. بنا بر این علاوه بر قضای روزه ای که در همان روز دچار جنابت می شده اید نماز و روزه های بعد از آن را نیز تا وقتی که مطمئنید در آن موقع غسل کرده اید را باید به جا بیاورید.
نکته دوم : درست است که خودارضایی حرام است اما تنها در صورتی موجب باطل شدن ظاهری روزه و واجب شدن قضا یا کفاره می شود که منی خارج شده باشد.
اگر باز هم مبهم بود بفرمایید تا توضیح بیشتری بدهم . امیدوارم موفق باشید .
منمحمد
حسینی بهشتی که گاه به اشتباه محمد حسین بهشتی مینویسند. نام
اولم محمد و نام خانوادگی ترکیبی است از حسینی بهشتی. در دوم آبان 1307
در شهر اصفهان در محله لومبان متولد شدم، منطقه زندگی ما یک منطقه قدیمی
است، از مناطق بسیار قدیمی شهر است. خانواده من یک خانواده روحانی است.
پدرم روحانی بود. تحصیلاتم را در یک مکتبخانه در سن چهار سالگی آغاز کردم.
خیلی سریع خواندن و نوشتن و خواندن قرآن را یاد گرفتم و در جمع خانواده به
عنوان یک نوجوان تیزهوش شناخته شدم. تا اینکه قرار شد به دبستان بروم.
دبستان دولتی ثروت، در آن موقع که بعدها به نام 15 بهمن نامیده شد. وقتی
آنجا رفتم از من امتحان ورودی کردند و گفتند که باید به کلاس ششم برود ولی
از نظر سن نمیتواند بنابراین در کلاس چهارم پذیرفته شدم و تحصیلات دبستانی
را همان جا به پایان رساندم.
از آنجا به دبیرستان سعدی رفتم. سال
اول و دوم را در دبیرستان گذراندم و اوایل سال دوم بود که حوادث شهریور 20
پیش آمد، با حوادث شهریور 20 علاقه و شوری در نوجوانها برای یادگیری معارف
اسلامی به وجود آمد. در سال 1321 تحصیلات دبیرستانی را رها کردم به مدرسه
صدر اصفهان رفتم برای ادامه تحصیل، چون در این فاصله یک مقدار خوانده بودم.
از سال 1321 تا 1325 در اصفهان تحصیلات ادبیات عرب، منطق، کلام و سطوح فقه
و اصول را با سرعت خواندم که این سرعت و پیشرفت موجب شده بود که حوزه آنجا
با لطف فراوان با من برخورد کند. در سال 1324 از پدر و مادرم خواستم که
اجازه بدهند در یک حجرهای که در مدرسه داشتم، شبها هم در آنجا بمانم و به
تمام معنا طلبه شبانهروزی باشم. این را بگویم که در دبیرستان در سال اول و
دوم زبان خارجی ما فرانسه بود و در آن دو سال فرانسه خوانده بودم ولی در
محیط اجتماعی آن روز آموزش زبان انگلیسی بیشتر بود و در سال آخر که در
اصفهان بودم تصمیم گرفتم یک دوره زبان انگلیسی یاد بگیرم. یک دوره کامل
«دریدر» خواندم و با انگلیسی آشنا شدم.
در سال 1325 به قم آمدم. حدود
شش ماده در قم بقیه سطح، مکاسب و کفایه را تکمیل کردم و از اول 1326 درس
خارج را شروع کردیم. درس خارج فقه و اصول نزد استاد عزیزمان مرحوم آیتالله
محقق داماد میرفتم و همچنین درس استاد و مربی بزرگوارم و رهبرمان امام
خمینی و بعد درس مرحوم آیتالله بروجردی، تعدادی درس مرحوم آیتالله سید
محمد تقی خوانساری و تعداد خیلی کمی هم درس مرحوم آیتالله حجت کوهکمری.
به
قم که آمدم به مدرسه حجتیه رفتم. مدرسهای بود که مرحوم آیتالله حجت تازه
بنیانگذاری کرده بودند.
در آن سالهایی بود که استادمان آیتالله
طباطبایی از تبریز به قم آمده بودند. در سال 1327 به فکر افتادم که تحصیلات
جدید را هم ادامه بدهم. بنابراین با گرفتن دیپلم ادبی به صورت متفرقه و
آمدن به «دانشکده معقول و منقول» آن موقع که حالا «الهیات و معارف اسلامی»
نام دارد. دوره لیسانس را آنجا گذراندم در فاصله 27 تا 30 ، و سال سوم را
به تهران آمدم و سال آخر دانشکده را برای اینکه بیشتر از درسهای جدید
استفاده کنم و هم زبان انگلیسی را اینجا کاملتر کنم و با یک استاد خارجی
که مسلطتر باشد یک مقداری پیش ببرم. در سال 1329 ، 1330 در تهران بودم و
برای تأمین هزینهام تدریس میکردم و خودکفا بودم. سال 1330 لیسانس شدم و
برای ادامه تحصیل به قم برگشتم و ضمناً برای تدریس در دبیرستانها، به
عنوان دبیر زبان انگلیسی در دبیرستان حکیم نظامی قم مشغول تدریس شدم.ادامه مطلب...
شش نکته که در خواستگاری باید سنجید.
آینده ازدواجتان را پیش بینی کنید.
چهره واقعی همسرتان را ببینید
ازدواج کجای زندگی شماست؟
چرا برای ازدواج مشاوره بگیریم؟
دانلود جدیدترین سخنرانی دکتر انوشه
دعای حضرت زهرا (س) برای همه امور مادی و معنوی
ثواب خواندن سوره "نصر"
طرح ختم قرآن در واکنش به هتک حرمت قرآن
ازدواج موقت و درمان خودارضایی
آسیب های خود ارضایی جدی است
ازدواج موقت
ترک خودارضایی با دارو نیست
خودارضایی بعد از ازدواج
[همه عناوین(135)][عناوین آرشیوشده]
بازدیدکنندگان دیروز: 10
کل بازدید کنندگان :354043
نویسندگان وبلاگ :
روایت سرخ[79]
پیک آشنا (@)[4]
این وبلاگ با حفظ ادب اسلامی ، از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کند. پیش از طرح سوال از نبودن پاسخ مربوطه در وبلاگ مطمئن شوید. ###تقاضای مهم### هنگام مطالعه مطالب وبلاگ اگر به مطلب تحریک آمیزی برخورد نمودید ، خواهشمندم مراقب خود باشید تا مبادا به گناه بیفتید. گروه مشاوران جوان در این زمینه هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد. تلاش ما بر این است که به همه شما عزیزان کمک کنیم و هر مطلبی در این وبلاگ مخاطب خاص خودش را دارد. بنابراین از مطالعه مطالب تحریک آمیز و غیر ضروری برای خودتان پرهیز کنید.