سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

من هرچقدربخام ازکاربزرگتان تقدیر کنم بازهم کم است ونمی تونم اما همین قدر بگویم که تابه حال نمیدانستم خودارضایی گناه است ودرحدود 2ماه پیش که مطالبتان راخوندم وفهمیدم توی چه کثافتی بودم وخبرنداشتم دیگه اینکاررانکردم امایه سوال دارم من نمیدانم حکم روزه هایی که بااین حالت گرفته بودم چی میشه  اگرممکن است درمورد این موضوع هم مطلب بذارید تااخرین لحظه ی عمرم اگه قابل باشم دعات میکنم امیدوارم حضرت مهدی ازتون راضی باشه که  هست.

پاسخ :
با سلام به شما دوست عزیز
از این که این همه در مورد بنده لطف دارید از شما قدردانی می کنم . خوشحالم که به راحتی توانسته اید این گناه را ترک کنید. به شما تبریک می گویم .
با دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتم و سوال شما رو پرسیدم . در جواب گفتند اگر شما حکم این مساله را نمی دانسته اید فقط قضای روزه های مزبور بر شما واجب است و دیگر کفاره به گردن شما نیست .
برای این که مساله برای شما روشن تر شود حاشیه های آن را هم برایتان توضیح می دهم . دوست عزیز باید به این نکته توجه داشته باشید که با انجام این کار (خود ارضایی در حد ارگاسم ) غسل بر شما واجب می شده است. بنا بر این علاوه بر قضای روزه ای که در همان روز دچار جنابت می شده اید نماز و روزه های بعد از آن را نیز تا وقتی که مطمئنید در آن موقع غسل کرده اید را باید به جا بیاورید.
نکته دوم : درست است که خودارضایی حرام است اما تنها در صورتی موجب باطل شدن ظاهری روزه و واجب شدن قضا یا کفاره می شود که منی خارج شده باشد.
اگر باز هم مبهم بود بفرمایید تا توضیح بیشتری بدهم . امیدوارم موفق باشید .



  • کلمات کلیدی :
  • گروه مشاوران جوان ::: پنج شنبه 89/6/18::: ساعت 5:0 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدکنندگان وبلاگ <<
    بازدیدکنندگان امروز: 13
    بازدیدکنندگان دیروز: 20
    کل بازدید کنندگان :350219

    >> درباره خودم <<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان
    مدیر وبلاگ : گروه مشاوران جوان[142]
    نویسندگان وبلاگ :
    روایت سرخ[79]
    پیک آشنا (@)[4]


    این وبلاگ با حفظ ادب اسلامی ، از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کند. پیش از طرح سوال از نبودن پاسخ مربوطه در وبلاگ مطمئن شوید. ###تقاضای مهم### هنگام مطالعه مطالب وبلاگ اگر به مطلب تحریک آمیزی برخورد نمودید ، خواهشمندم مراقب خود باشید تا مبادا به گناه بیفتید. گروه مشاوران جوان در این زمینه هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد. تلاش ما بر این است که به همه شما عزیزان کمک کنیم و هر مطلبی در این وبلاگ مخاطب خاص خودش را دارد. بنابراین از مطالعه مطالب تحریک آمیز و غیر ضروری برای خودتان پرهیز کنید.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<