سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن اولیای خداوند متعال، واجب است . همچنین، دشمنی با دشمنان خدا و بیزاری از آنان وپیشوایانشان، واجب است . [امام رضا علیه السلام]
مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

وصییت نامه شهید علی فلاح حق شناسشهید فلاح حق شناس

ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم

گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت بسالار شهیدان نکنیم

به نام خداوند عزیزو مهربان که همه چیزم از آن است و اوست که از همه اعمال و حرکات و کناهانم خبر دارد و من همیشه پیش خدای عزیزم شرمنده بودم و اکنون با توفیقی که به اینجانب عنایت نموده است که تا بتوانم در جبهه حق علیه باطل شرکت نموده و با ریختن خون بسیار ناچیزم گرد وغبار و تاریک گناه را از تمام وجودم پاک سازم تشکر می نمایم تا شاید قطرات خون حقیر سراپا تقصیر قسمتی از نهال پر برکت انقلاب اسلامی را آبیاری نماید و در جمع پاکترین خونهای عاشقان حسین (ع) ملحق شود.

همانطوریکه دشمنان زخم خورده اسلام روز بروز با پیشرفته ترین و مدرنترین سلاح های مجهز می شوند برماست و حق امام عزیز است که چندین برابر دشمن برایمان خود بیفزاییم چرا که تا کنون ایمان بر ماشین جنگی و خون بر شمشیر پیروز بوده و همچنان باید این سلاح تقویت شود که دشمن از همین سلاح وحشت دارد و منتظران مهدی (عج) در مقطع حساسی قرار گرفته اند. البته نکته قابل توجه این است که انتظار به این معنی نیست که بنشینیم و فریاد بزنیم و دست روی دست بگذاریم و این همه فساد درعالم را ببینیم و آه بکشیم بلکه بر عکس، در انتظار فرج آقا امام زمان (عج) بودن آمادگی کامل پیروزی بی چون چرا از ولایت فقیه مهیا شدن برای قیام جهانی به رهبری ولی ا.. العظم می خواهد. خوشبختانه در هیچ زمان و در هیچ جامعه ای و کشوری به اندازه امت حزب ا... اینقدر عاشق و آگاه و دنباله روی رهبرشان نبوده و الحمدا.. ÷یروان صدیق و راستین و منتظران واقعی آن حضرت به قدری است که دنیا از شنیدن نامشان لرزه بر کاخ های ظلمانی شان می افتد. سوال این است آیا این مقدار کافی است و آیا همیشه باید عده خاصی در خدمت انقلاب باشد و دیگران شرکت نکنند. مسلماً خیر، زیرا تمامی امت و امام که خود را ÷یرو امام عزیز می دانند آنقدر باید در راه دوست جانفشانی و فداکاری کنند تا ناخالصی ها از خالصان و مدعیان دروغین از مدعیان واقعی تمیز داده شوند و تا شاید از این امتحان الهی که کمتر توفیق شرکت در او را پیدا می کنیم سربلند بیرون بیاییم و تا لایق دیدار جمال بی مثال آن چهره تابناک باشیم. همچنانکه شهید بزرگ آیت ا... مطهری فرمودند. هیچوقت خون شهید هدر نمی رود. شهید هر قطره تبدیل به صدها و هزارها قطره بلکه دریایی از خون می گردد و در پیکر اجتماعی وارد می شود. پس انسان امانت داری است که جان امانت اوست و صاحب امانت، امنت خود را خواست و باید با بهترین صورت ممکن به او پس داده شود.

« الهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و جعلنی من حزیک من اولیائک فان اولئک لاخوف علیهم و لا یحزنون»

بارالها قرار ده مرا از سپاهت، سپس راستی سپاه تو که ایشان پیروزند و قرار ده مرا از خوب خودت زیرا که خوب تو ایشانند راستگران و قرار ده مرا از دوستان خودت به راستی دوستان تو را نیست ترسی براشان و نه ایشان اندوهگین اند.

پدر عزیزم: نتوانستم بسان یک فرزند آنچنانکه قرآن کریم امر نموده انجام وظیفه نمایم. شاید همان اجری که خداوند متعال با شهادت فرزندت به شما عنایت نمود جبران این کمبود را کرده باشم. و از تو می خواهم ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی : با شهداء
  • روایت سرخ ::: دوشنبه 88/9/16::: ساعت 11:14 صبح
    نظرات دیگران: نظر

                                     عید غدیر خم

    اندرین عید سعید ای ساقی سیمین عذار

     

    زینهار از کف مده جام شراب خوشگوار

    مست کن ما را ز عشق حیدر دلدل سوار در فلک خیل ملک گویند هر دم آشکار
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    ساقیا جامی بده سرشار در عید غدیر گشت عالم مهبط الانوار در عید غدیر
    شد معین حجت احرار در عید غدیر هر زمان بر خوان تو این اشعار در عیدغدیر
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    چون اجل خواهد بساط جسم را ویران کند مرغ زرین بال روح از کالبد طیران کند
    آن دو سائل مسئلت از مذهب و ایمان کند این عبارت بر تو نیران را به از رضوان کند
                        لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    مرغ روحت چون کند آهنگ پرواز از قفس با دو صد وحشت به دام عنکبوت افتد مگس
    هیکلت را چون نماید قابض الارواح مس این سخن بر گوی با اخلاص در آخر نفس
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    آدم خاکی چو بیرون شد ز گلگشت جنان در سرندیب بلا گردید با غم هم عنان
    گفت: یا رب من ندارم هیچ تاب امتحان آخر آمد این سخن از غیب او را بر زبان
                        لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    چون که ابراهیم را شد آتش سوزان مقام سوی حق نالید و گفت: ای جاعل نور و ظلام
    طاقت آتش ندارد قالب لحم و عظام این سخن را گفت، آتش شد بر او برد و سلام
                        لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    در شب معراج پیغمبر به عرش کبریا شکل شیری دید و انگشتر بدادش از وفا
    گفت: یا رب کیست این شیر و چه باشد ماجرا از زبان بی زبان آمد به گوشش این صدا
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    غزوه خیبر به پیغمبر نشد ممکن ظفر شد به اردوی مسلمانان یهودی حمله‎ور
    غرق غم شد مصطفی، نالید پیش دادگر  جبرئیلش عاقبت بر این سخن شد راهبر
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
    طینت خاصان حق از طینت حیدر سرشت مصطفی نام علی را بر ضمیر دل نوشت
    «اشرف الدین» غیر تخم مِهر او در دل نکشت این سخن را کرد حق سر لوحه باغ بهشت
                         لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار  
     
    اشرف الدین گیلانی


  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: یکشنبه 88/9/15::: ساعت 12:7 عصر

     عید غدیر
    در روز عید غدیر چه کارها که باید کرد :
    تجدید میثاق با رهبری

    یکی از آداب عیدغدیر، دیدار با رهبری و تجدید میثاق با مقام ولایت است. با ملاحظه احادیث مربوط به غدیر، روشن می‌شود که برنامه دیدار با رهبری و پیشوای مسلمانان و بیعت با او، از زمان ائمه علیهم السلام به ویژه از زمان امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام مرسوم بوده و مردم، از همه جا برای دیدار با معصومان و تجدید عهد به حضورشان می‌رسیدند. امام صادق علیه السلام دراین باره می‌فرماید: «این روز، روز تجدید عهد و یادآوری اتمام نعمت و اکمال دین است و از احترام زیادی برخوردار است».



    دعا و نمازِ شب عید غدیر

    شب عید غدیر، از شب های بسیار با فضیلت سال است و اعمالی ویژه دارد. سید بن طاووس ـ که از بزرگ ترین علمای شیعه است ـ در کتاب گران قدر اقبال، برای شب عید غدیر، نمازی را با آدابی خاص آورده است. هم چنین برای این شب، دعایی وارد شده که خواندنش پاداشی بسیار دارد. در بخش هایی از این دعا می‌خوانیم: « پروردگارا! ما را آن گونه قرار ده که برای ولیّ تو (امیرمؤمنان علیه السلام) با هر کسی که با او عَلَم دشمنی برافرازد، دشمن باشیم و هر که او را دوست دارد، دوست بداریم و با این شیوه، ما اطاعت و فرمان برداری تو را آرزومندیم ای مهربان ترین مهربانان. خدایا! عذاب و خشمت را بر کسی قرار ده که با ولیّ تو بستیزد، امامت او را آگاهانه نپذیرد [و] سرپرستی، ولایت و سبقت او را گردن ننهد».

    روزه گرفتن

    روزه عید غدیر، از مستحباتی است که بر آن تأکید بسیار شده و پاداش های عظیم و گسترده ای برای آن بیان گردیده است. امیرمؤمنان علی علیه السلام در خطبه ای که در روز عید غدیر ایراد کردند، فرمودند: «روزه عید غدیر از مستحباتی است که خداوند بدان فرا خوانده است». امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: «بر شما لازم است که در روز عید غدیر، برای سپاس گزاری از خداوند و ستودن او، روزه بگیرید». آن حضرت در پاسخ شخصی که از ایشان پرسید: چه کاری شایسته روز غدیر است و چه عملی در آن استحباب دارد؟ روزه رایکی از اعمال این روز برشمردْ و در حدیث دیگری فرمودند: «من دوست دارم شما آن روز را روزه بگیرید». گفتنی است که در بیش تر روایات، این روزه، روزه شکر و سپاس نامیده شده است. سپاس از پروردگار متعال در برابر نعمت گران سنگ ولایت، وصایت و امامت.


    افطاری و اطعام

    از سنت هایی که به انجام دادن آن در روز عید غدیر سفارش شده، افطاری دادن به روزه داران است. افزون بر این، در این روز بر اطعام و پذیرایی مؤمنان نیز تأکید بسیار شده است. «اطعام» به معنای طعام و خوراک دادن، معنایی گسترده تر از افطاری دادن را شامل می‌شود؛ چرا که افطاری، تنها روزه دراان را فرا می‌گیرد، ولی اطعام، پذیرایی و تغذیه است؛ چه مردمانِ روزه دار باشند و چه نباشند. امام صادق علیه السلام یکی از وظایف عید غدیر را اطعام برادران دینی برشمرده‌اند. امام رضا علیه السلام نیز پاداش فردی که مؤمنی را در روز عید غدیر تغذیه می‌کند، هم سان کسی می‌دانند که پیامبران و صدّیقان راطعام داده باشد.



    آراستن

    از دیرباز، عیدها و جشن ها، با نظافت، غبارزدایی، پیراستن و آراستن همراه بوده است. در قرآن مجید نیز «روز زینت کردن»، وصف یکی از عیدهای کهن آمده است. این آراستین و پیراستن، از سنت های شایسته ای است که باید مومنان راستین آن را برای عید غدیر رعایت کنند. خانه روبی، غبارزدایی، تزیین مجالس و اماکن در آستانه عید غدیر، سنت و مستحب، و نیز جلوه ای ازشعائر دینی است. امام رضا علیه السلام در این باره می‌فرمایند: «روز غدیر، روز آراستن و زینت کردن است». چراغانی سر در منازل و اماکن عمومی و اداری، از شعایری است که در قلمرو این گونه سفارشات امامان معصوم علیهم السلام قرار می‌گیرد.
    شب عید سعید غدیر

    پوشیدن لباس نو

    ما ایرانیان به پیروی از نیاکانمان، در عید باستانی نوروز ـ که عید تحویل سال است، نه تحول انسان ـ لباس نو می‌پوشیم؛ پس چرا در عید بزرگ ولایت و وصایت خداوندی، تن پوش نو نپوشیم؟ امام صادق علیه السلام فرموده اند: «یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن، تمیزترین و گران قدرترین جامه های خویش را بپوشد». و امام رضا علیه السلام نیز در بیان دیگری گفته اند: «روز غدیر، روز پوشیدن لباس نو و درآوردن جامه سیاه است».



    به کار بردن بوی خوش
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: شنبه 88/9/14::: ساعت 11:55 صبح

    غدیر خم مبارک باد

    خطبه غدیر خم    قسمت دوم:

    آگاه باشید او یاری کننده دین خداست. آگاه باشید او انتقام گیرنده از ستمکاران است. آگاه باشید او گشاینده دژهای استوار و ویرانگر قلعه­های مستحکم است. آگاه باشید او نابود کننده طوایف مشرک است. آگاه باشید او منتقم خونهای ناحق ریخته اولیاء خداست. آگاه باشید او حامی دین خداست. آگاه باشید او جرعه نوش دریای ژرف حقایق و معانی است. آگاه باشید او معرِّف هر صاحب فضیلتی است به برترینش و هر نادان بی فضیلتی است به نادانیش. آگاه باشید او برگزیده خدا و منتخب پروردگار عالم است. آگاه باشید او وارث همه دانشها و محیط به همه علوم است. آگاه باشید او خبر دهنده شئون خداوند و مراتب ایمان است. آگاه باشید او رشید و رهسپار صراط مستقیم و استوار است. آگاه باشید او آن کسی است که امور خلایق به او واگذار شده است. آگاه باشید او آن کسی است که گذشتگان به ظهور وی بشارت داده­اند. آگاه باشید او حجّت پایدار خداوند است که حجّت دیگری بعد از او نیست؛ زیرا حقّی نیست، که با او نباشد و نوری نیست که همراه او نباشد. آگاه باشید اوست آنکه کسی بر او پیروز نمی­شود و کسی را در برابر او نصرت نتوان کرد.

    آگاه باشید که او ولّی خداست در گستره زمین و فرمانروای حق است در میان خلایق و امین خداست در پیدا و پنهان.

    طرح مسئله بیعت

    ای مردم! آنچه لازم بود به شما فهماندم و برایتان توضیح دادم و این علی(ع) است که پس از من، تعلیم و تفهیم شما را به عهده خواهد گرفت. آگاه باشید از شما می­خواهم که پس از پایان خطابه (به نشان قبول و تمکین) نخست با من و سپس با علی(ع)، دست بیعت دهید و میثاق خود را استوار کنید.

    بدانید که من به خداوند تعهّد سپرده­ام و علی(ع) در برابر من تعهّد و بیعت نموده است و من، اکنون، از سوی حق تعالی از شما می­خواهم که با علی(ع) بیعت کنید و بدانید که هر کس بیعت خود را بشکند، به زیان خویش اقدام کرده است:

    /فَمَن نَکَثَ فإِنَّما یَنکُثُ عَلی نَفسِهِ ¤.

    حج

    ای مردم! حج و صفا و مروه از شعائر الهی است

    /فَمَن حَجَّ أوِ اعتَمَرَ فَلا جُناحَ عَلَیهِ أن یَطَّوَّفَ بِهِما¤.

    ای مردم! حج خانه خدا کنید که هیچ خاندانی نیست که به ان خانه وارد شود مگر آنکه بی نیاز گردد و هیچ خانواده­ای از این خانه، رخ نتابیده، مگر آنکه به فقر و تهیدستی گرفتار آمده است. ای مردم! مؤمنی نیست که در آن موقف کریم بایستد مگر آنکه خداوند از معاصی گذشته او چشم پوشی می­کند. پس آنگاه که حجَّش تمام شد زندگی و اعمال را از نو آغاز می­کند.

    ای مردم! زائران خانه خدا از سوی حق تعالی، مدد و نصرت می­شوند و هزینه سفرشان در دنیا جبران و نیز اندوخته روز واپسین ایشان خواهد شد که خداوند، پاداش نیکوکاران را تباه نخواهد فرمود.

    ای مردم! خانه خدا را با اعتقاد کامل و با دقت و فهم درست زیارت کنید و مباد که بدون توبه و ترک گناهان گذشته خود، از آن مواقف شریف باز گردید.

    ای مردم! اقامه نماز و پرداخت زکات، باید بر طبق دستور پروردگار و به همان روش که او فرمان داده است، به عمل آید و چنانچه با گذشت زمان، کوتاهی کنید یا مسائل و معارف دین را فراموش نمائید، این علی(ع) ولیّ و سرپرست شما، مبیّن آن معارف و احکام برای شماست. همان که خداوند عزّوجلّ، او را پس از من برای شما منصوب کرده و هم امامانی که به جانشینی من و او از سوی حق تعالی تعیین گردیده­اند، پاسخگوی مسایل و مشکلات شما خواهند بود و بر آنچه نمی­دانید آگاهتان خواهد کرد.

    احکام الهی ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: شنبه 88/9/14::: ساعت 10:26 صبح

    خطبه غدیر

    خطبه غدیر خم     قسمت اول:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حمد و ثنای الهی

    ستایش خداوندی را که در یگانگی، والا و در بی­همتایی، نزدیک و در اقتدار شکوهمند، و در ارکان خود بسی بزرگ است. دانشش بر همه چیز احاطه دارد و حال آنکه او در مقام خوش است و آفریدگان، همگی مقهور قدرت اویند. بزرگی که پیوسته بوده و ستوده­ای که همیشه خواهد بود. پدید آورنده آسمانهای بلند و گستراننده گستره شده­ها و فرمانروای مطلق زمینها و آسمانهاست و بی­اندازه پاک و بینهایت پاکیزه است. پروردگار فرشتگان و روح­القدس و نسبت به هر آنچه آفریده، فزونبخش است و چه ساخته و پرداخته، غرقه عطا و فضل اویند. هر دیده­ای را می­بیند، و هیچ دیده­ای را توان دیدار او نیست.

    بزرگوار و بردبار و بخشنده ایست که رحمتش همه چیز را فرا گرفته و منعمی است که بر همه مخلوقات منت دارد.

    در اجرای کیفر مجرمان شتاب نمی­کند و به عذابی که در خور آنند تعجیل نمی­نماید. به اسرار نهان و به سویداء سینه­ها آگاه است و هیچ رازی از او پوشیده نیست و هیچ امر پنهانی او را به اشتباه نمی­افکند.

    بر همه اشیاء، محیط و بر همه چیز، چیره و بر هر نیرویی غالب و بر هر کاری تواناست. نیست مانندی برایش و حال آن که او پدید آورنده همه موجودات است از نیستی. جاودانی که به عدل، پایدار است و خدایی جز او نیست. سرافراز و حکیم و والاتر از آنکه به دیده­ها مشهود گردد و لیکن او هر دیده­ای را در می­یابد و بر هر چیز دقیق و آگاه است.

    به دیده هیچ بیننده در نیامده تا وصفش ممکن شود و احدی را از چگونگی پیدا و پنهانش آگاهی نیست مگر به همان مقدار که خود (عزّوجلّ) از خویشتن خبر داده است.

    و گواهی می­دهم: او خدایی است که هستی، آکنده قداست اوست و آغازِ بی آغاز و انجام بی فرجام (همه هستی) به نور او احاطه شده است.

    فرمانش بی مشورت مستشاری جاری و نافذ است و قضا و تقدیرش بی مدد همکاری، بر کائنات حکومت دارد و در تدبیر امر خلقش، هیچ نقص و بی نظمی نیست.

    موجودات را بی آنکه نمونه­ای از پیش داشته باشد، ابتکار و خلقت فرمود و بدون کمک هیچ یاوری آنها را بیافرید و در این هنگامه نه او را رنجی و نه نیازی به چاره سازی بود. به ایجاد خلق اراده نموده پس خلق، خلعت هستی یافتند و (به نور وجودش) آشکار شدند. پس اوست خدایی که معبودی جز او نیست، آن (خدایی) که به صنع خود، اتقان و استواری داد و در مصنوع خود، حسن و زیبایی نهاد. دادگریست که هرگز ستم نکند و بزرگواریست که کلیه امور به او باز می­گردد.

    و گواهی می­دهم اوست که هستی در برابر قدرتش فروتن و در مقابل هیبتش سر افکنده و تسلیم است.

    اوست سلطان سلاطین و مالک همه ملکها و گرداننده افلاک و فرمانروای مهر و ماه که هر یک تا زمانی مقدّر در کار گردشند. اوست که چادر شب بر رخسار روز کشد و شب را در نور روز فراگیر کند که هر یک شتابان در جستجوی یکدیگرند. اوست شکننده ستمکاران و زورگویان و نابود کننده شیاطین پست و پلید.

    نه او را ضدّی است و نه شریکی. یکتای بی نیاز است. نه کسی زاده اوست و نه او زاده کسی و نه احدی همتا و مانند وی است معبودی یکتا و پروردگاری ارجمند است هر چه خواهد کند و اراده­اش بر جهان فرمانرواست. او بر هر چیز و به شمار همه چیز آگاه است. مرگ و زندگی، نیازمندی و بی نیازی به اراده او و خنده و گریه و منع و عطا به خواست اوست.

    ملک و سلطنت، از آن او و ثنا و ستایش، ویژه او و خیر و نیکی به خواست اوست و اوست که بر هر کاری تواناست. شب را در روز، و روز را در شب فرو می­برد و خدایی جز او نیست. خدایی بس ارجمند و بسی بخشاینده. به خواهش بندگان، پاسخ می­دهد و صاحب بخشش و عطای بزرگ است. به شمار نَفَس جانداران آگاه و پروردگار پری و آدمی است.

    کاری بر او دشوار نیست و ناله فریاد خواهان او را به کاری وادار و ناگزیر نمی­سازد به ستوه نیاورد او را اصرار اصرار کنندگان. نگهبان نیکان و توفیق بخش رستگان و سَروَر جهانیان است و آفریدگان را سزد که به هر حال، در خوشی و سختی و در شدت و راحت سپاس او گویند و ستایش او کنند.

    و اینک من، در هر دشواری و راحت و در هر سختی و سستی ستایشگر اویم و به او و فرشتگان و فرستادگان و کتب آسمانیش، ایمان دارم.

    فرمانش را به جان شنوده و فرمان بردارم و در هر کار که او را خشنود و راضی سازد، شتابنده­ام. به قضا و حکمش سر تسلیم دارم و به اطاعت فرمانهایش مشتاق و از عقوبت و مجازاتش سخت در هراسم که اوست خداوندی که از حیله­اش، ایمن نتوان نشست با آنکه از ستمش جای هیچ بیم و نگرانی نیست. اعتراف می­کنم که بنده اویم و گواهی می­دهم که او پرورنده و پروردگار من است و آنچه را که به من وحی فرموده، به مردم ابلاغ خواهم کرد. مبادا که به سبب مسامحه در انجام وظیفه تبلیغ، کوبه عذاب حق بر من فرود آید، عذابی که هیچ قدرتی را توانایی دفع آن نباشد که چه بزرگ است نیرنگ او.

    فرمان الهی ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: شنبه 88/9/14::: ساعت 10:23 صبح

    خطبه غدیر در 25 نکته:

    قسمتهای مختلف برنامه غدیر
    سخنرانی تاریخی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در غدیر که حدود یک ساعت طول کشید در یازده بخش ترسیم شدنی است:

    1. حمد وثنای الهی؛

    2. فرمان الهی برای اعلام ولایت؛

    3. اعلام رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام؛

    4. معرفی و بلند کردن دست امیرالمؤمنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم؛

    5. تأکید بر توجه امت به مسئله امامت؛

    6. اشاره به کارشکنی های منافقان؛

    7. پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان؛

    8. حضرت مهدیعجل اللّه فرجه؛

    9. مطرح کردن بیعت؛

    10. حلال و حرام، واجبات و محرمات؛

    11. بیعت گرفتن رسمی.

     

    تعیین موضوع خطابه غدیر از آغاز
    12- پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در همان آغاز خطبه فرمودند: فرمان قاطعی از طرف خداوند آمده که مطلب مهمی درباره علی بن ابی طالب علیه السلام بیان کنم، که اگر نگویم رسالت الهی را نرسانده ام و از عقاب خداوند ترسانم.

    هم چنین تصریح کردند که هر چه از خداوند خواستم به علت فتنه منافقان و دشمنان مرا از ابلاغ این مهم معذور بدارد، پذیرفته نشد. سپس اشاره کردند که این دستور خاص الهی درباره امامت و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.

    یادآوری دو نکته پس از اعلام ولایت
    13- پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم پس از اعلام ولایت فرمودند: اَللّهُمَ والِ مَنْ والاهْ وَ عادِ مَنْ عاداهُ...؛ خدایا دوست بدار هرکس او را دوست بدارد و دشمن بدار هرکس او را دشمن بدارد و یاری کن هرکس او را یاری کند و خوار کن هرکس او را خوار کند».

    14- سپس نزول آیه اکمال را درباره روز غدیر اعلام کردند: «اَلْیَومُ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ اَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاِسْلامَ دینا»؛ امروز دین شما را کامل کردم و نعمت را برای شما به حد کمال رساندم و اسلام را دین شما پذیرفتم. و خداوند را بر ابلاغ این رسالت شاهد گرفتند.
    سه نکته مهم درباره آینده مسلمانان

    در خطبه غدیر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نگرانی خود را از آینده مسلمانان در سه جمله ابراز کردند:
    15. مبادا بعد از من به عقب برگردید؛

    16. مبادا در مسلمان بودن خود، بر خدا منت بگذارید که خدا مواظب شماست؛

    17. بدانید که بعد از من رهبران گمراهی، پدیدار می‌شوند که مردم را به سوی جهنم می‌کشانند. من از آنان بیزارم و همه آنان در جهنم خواهند بود.
    غدیر و حضرت مهدی علیه السلام
    عید غدیر
    در اواسط خطبه حضرت مطالبی درباره حضرت بقیة اللّه الاعظم حجة بن الحسن المهدی ارواحنا فداه بیان فرمودند، و به اوصاف و جنبه های مخصوص حضرت اشاره کردند که خلاصه آن چنین است:

    18ـ او آخرین امامان است که حجتی بعد از او نیست؛

    19ـ او بر همه قبایل شرک و کفر چیره خواهد شد، و هدایت کننده آنان است؛

    20ـ او انتقام گیرنده همه خون های به ناحق ریخته اولیای خدا و منتقم از ظالمان است؛

    21ـ او تعیین کننده دقیق درجاتِ افراد در فضیلت و در جهل و جهالت است؛

    22ـ او وارث جمیع علوم است؛

    23ـ همه پیشینیان درباره او بشارت داده اند؛

    24ـ هیچ کس بر او غالب نمی‌شود و هیچ کس علیه او یاری نمی‌شود.

    دعوت به بیعت
    25- پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم اشاره فرمودند که من، بعد از اتمام خطبه شما را به بیعت با خود و سپس بیعت با علی بن ابی طالب دعوت می‌کنم.
    ضمانت این بیعت آن است که من با خداوند بیعت کرده ام و علی هم با من بیعت کرده است. پس بیعتی که از شما می‌گیرم از طرف خداوند و بیعت با حق تعالی است.



  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: شنبه 88/9/14::: ساعت 10:15 صبح

    لا تَطْلُبِ الصَّفاءَ مِمَّنْ کَدَرْتَ عَلَیْهِ وَ لاَالْوَفاءَ لِمَنْ غَدَرْتَ بِهِ وَ لاَ النُّّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ اِلَیْهِ فَاِنَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ *

    اگر با کسی رفتار نیک نکردی؛ از او انتظار صفا و صمیمیت نداشته باش و به شخصی که خیانت نموده‌ای؛ انتظار وفاداری نداشته باش و به کسی که بدبین شده‌ای؛ از وی انتظار کار خیر نسبت به خود، نداشته باش، چون دل دیگران نسبت به تو مانند دل توست نسبت به دیگران.

                                                                                                                  امام هادی (ع)

    * اعلام الدین، ص 312.



  • کلمات کلیدی : حدیث
  • گروه مشاوران جوان ::: چهارشنبه 88/9/11::: ساعت 9:18 عصر

    امام الهادیبا تشکر از نظرات و راه نماییی های شما دوستان و عزیزان.

    به مناسبت این میلاد خجسته فعلا چنتا عکس انتخاب کردم که میزام تا یه خورده تو آرشیوم بگردم و مطلب جون دار پیدا کنم و حتما میزارم که مورد استفاده قرار بگیرهادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: چهارشنبه 88/9/11::: ساعت 12:20 عصر

    کلماتی قصار از امام علی (ع)

    نهج البلاغه

    * همانا این دلها همانند بدنها افسرده می شوند، پس برای شادابی دلها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید.

    * چقدر فاصله بین دو عمل دور است: عملی که لذتش می رود و کیفر آن می ماند، و عملی که رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است!

    * کسی که خود را گرامی دارد، هوا و هوس را خوار شمارد.

    * کمک الهی به اندازه نیاز فرود می آید.

    * انسان شکیبا پیروزی را از دست نمی دهد هر چند زمان آن طولانی باشد.

    * هنگامی که از چیزی می ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است.

    * سلامت ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: سه شنبه 88/9/10::: ساعت 12:41 عصر

    بسیج مستضعفین:بسیج مظهر ایمان و افتادگی

    قسمت دوم

    اگر امروز توفیق این را داشته ایم که کشور اسلامی مان و ملت سلحشور آن را از گزند نابکاران و نااهلان تاریخ حفظ کنیم به یمن حضور گسترده بسیج بوده و لاغیر. چنان که رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام (قدس سره) فرمودند:

    رحمت و برکات خداوند بر بسیج مستضعفان که به حق پشتوانه انقلاب است.

    آری رزمنده بسیجی، ضمن توان رزمی بسیار بالا در نبرد نامنظم، جنگجوی قابلی در دفاع منظم به حساب می آید   تا حدی که سلاح های سنگینی چون توپ و تانک های  پیش رفته را به حرکت در آورده و روبروی دشمن قرار داده. هدف از تشکیل واحد بسیج مستضعفین ایجاد توانایی های لازم در کلیه افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به مردم به هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه یا هماهنگی مراجع ذیربط می باشد. بسیج جایگاهی ملکوتی است. مکانی برای درس چگونه زیستن انسان ها، جایگاه عشق و صفا و صمیمت و در یک کلام، شهید جبهه ها و قهرمان یا مظلوم پشت جبهه هاست. بیش از یک سال از صدور فرمان امام خمینی (رحمة الله علیه) مبنی بر تشکیل بسیج نگذشته بود که رژیم بعثی عراق در تحقق اهداف پلید نظام سلطه جهانی، هجوم همه جانبه خود را به میهن اسلامی ما آغاز کرد.

    انقلاب اسلامی در آن اوضاع بحرانی ناشی از دگرگونی ها و تغییر و تحولات آن زمان، هیچ گونه، آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوزان بعثی نداشت. ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حمایت امام خمینی (رحمة الله علیه) توانسته بود جایگاه خود را پیدا نماید، در حال خودسازی و تثبیت نظم و انظباط بود. سپاه پاسداران هم که نهادی نوپا و برای حفظ امنیت شهرها به وجود آمده بود، فاقد هرگونه تجهیزات لازم و تجربه کافی برای مقابله با تجاوز خارجی بود.

    از آن سو دشمن هم با ارتشی ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • روایت سرخ ::: سه شنبه 88/9/10::: ساعت 12:28 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدکنندگان وبلاگ <<
    بازدیدکنندگان امروز: 49
    بازدیدکنندگان دیروز: 42
    کل بازدید کنندگان :349878

    >> درباره خودم <<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان
    مدیر وبلاگ : گروه مشاوران جوان[142]
    نویسندگان وبلاگ :
    روایت سرخ[79]
    پیک آشنا (@)[4]


    این وبلاگ با حفظ ادب اسلامی ، از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کند. پیش از طرح سوال از نبودن پاسخ مربوطه در وبلاگ مطمئن شوید. ###تقاضای مهم### هنگام مطالعه مطالب وبلاگ اگر به مطلب تحریک آمیزی برخورد نمودید ، خواهشمندم مراقب خود باشید تا مبادا به گناه بیفتید. گروه مشاوران جوان در این زمینه هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد. تلاش ما بر این است که به همه شما عزیزان کمک کنیم و هر مطلبی در این وبلاگ مخاطب خاص خودش را دارد. بنابراین از مطالعه مطالب تحریک آمیز و غیر ضروری برای خودتان پرهیز کنید.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<