سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ ولی بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

(نام محفوظ) :

 

مدتی هست (تقریبا یک هفته) که گوشام سوت می کشه بچه های مدرسمون می گن که این از استمنای زیاده می خواستم ببینم که اگر ترک کنم ابن عارضه خود به خود بر طرف می شه یا اینکه باید به پزشک مراجعه کنم؟

 

آیا سوت کشیدن گوش من از استمنا است؟ چون مدتی بود که زیاد این کار را می کردم و این صدا در گوشم پس از آخرین بار که این اکر را کردم ایجاد شد آیا با ترک کردن این عمل عارضه برطرف می شود

 


 


 

 

 

پاسخ:

 

با سلام به شما دوست عزیزم

 

قبل از این که به پاسخ سوال اصلی شما بپردازم ، اطلاعاتی کلی را در مورد مشکل شما ارائه می دهم . دوست خوبم ، وزوز و سوت کشیدن گوش علت های گوناگونی می تواند داشته باشد. به‌ طور طبیعی‌ عصب‌ شنوایی‌ در نتیجه‌ لرزش‌های‌ حاصل‌ از امواج‌ صوتی‌ خارجی‌، تکانه‌ها (impulses) را به‌ مغز منتقل‌ می‌کند به‌ دلایلی‌ که‌ هنوز کاملاً مشخص‌ نیست . در وزوزگوش‌ عصب‌ تکانه‌هایی‌ را منتقل‌ می‌کند که‌ از درون‌ سر یا خود گوش‌ منشأ گرفته‌اند.

 

به طور کلی عوامل وزوز گوش به دو دسته روانی و جسمی تقسیم می شوند. از جمله برخی از عوامل صدا کردن گوش عبارتند از :

 

عوامل روان تنی و متـابـولیـک

 

استرس های عصبی

 

عفـونـت گـوش داخلـی که این از شایعترین عوامل وزوز گوش است. منشا عفونت می تواند سیفیلیس، اوریون، یا سایر عفونت‌های مهم در گذشته، التهاب چشم، اختلال در سیستم ایمنی خودکار یا آلرژی یا احتمالا جراحی گوش در گذشته باشد.

 

تومورآنوریسم‌ یا تومور نـاحیـه پـل مغزی (نادر)

 

بـیمـاری هـای داخلـی

 

فشارخون بالا یا پایین‌ و کـم خـونـی

 

تنـگ شدن دیواره عروق قلـب

 

مصـرف بـرخـی داروها. آنتی‌ بیوتیک‌ها، مدرها و برخی از مسکن‌ها می‌توانند وزوز گوش ایجاد کنند. در این موارد، قطع دارو ممکن است باعث بهبود خودبه‌خود بیماری شود.

 

اتواسکلرز (تصلب‌ گوش‌)

 

اختلالات مربـوط بـه دنـدان هـا و دستـگـاه شنوایی

 

لابیرنتیس‌

 

بیماری‌ مینیر ( Meniere ) که idiopathicendolymphathic hydrops نیز نامیده می‌شود، اختلالی در گوش داخلی است. اگرچه عامل این بیماری هنوز ناشناخته است اما احتمالا در نتیجه ایجاد یک ناهنجاری در مایعات گوش داخلی بروز می‌کند.

 

اوتیت‌ میانی‌ یا خارجی‌

 

انسداد مسیر خروج‌ موم‌ گوش‌

 

جسم‌ خارجی‌ در گوش‌

 

ترومای‌ سر

 

کم‌کاری‌ یا پرکاری‌ تیروئید

 

مسمومیت‌ گوش‌

 

آلرژی‌ و حساسیت که مورد آن باید کشف شود.

 

از آنجا که افراد زیادی به صورت کوتاه مدت وزوز گوش را تجربه می کنند و بعد خود به خود مشکلشان حل می شود. شما هم مدتی دیگر صبر کنید اگر صدای گوش شما رفع شد ، که خدا را شکر کنید ، و الا اگر طولانی شد ، این می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکلی در گوش شما باشد که حتما باید بررسی شود. در این صورت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تا معاینه و تشخیص داده شود.

 

در برخی از موارد لازم است نوار گوش گرفته شود . ممکن است پزشک آزمایش اودیومتریک ( تست شنوایی)، و تست electronystagmograph برای ارزیابی عملکرد تعادلی را نیز از شما بخواهد.

 

برخی از راه های درمان:

 

منحرف کردن توجه از این صدا به‌ سایر اشیاء و فعالیت ها در زمان ابتلا به این بیماری .

 

ایجاد صداهایی که وزوز بیمار در آنها گم می‌شود

 

اگر منشا صدا داروی مورد استفاده باشد ، قطع دارو ممکن است باعث بهبود خودبه‌خود بیماری شود.

 

در طول‌ روز و هنگام‌ خواب‌ در زمینه‌ کارهایتان‌، قرآن ، مداحی یا سخنرانی گوش کنید.

 

سیگار نکشید. در صورت‌ نیاز از یک‌ برنامه‌ ترک‌ سیگار کمک‌ بگیرید.

 

سمعک‌ ، ممکن‌ است‌ وزوز گوش‌ را پنهان‌ کند.

 

می توانید از یک دستگاه سرکوب‌کننده‌ یا پنهان‌کننده‌ وزوز گوش‌ استفاده‌ کنید.این‌ دستگاه‌ مثل‌ سمعک‌ در گوش‌ قرار می‌گیرد و صدای‌ مطبوع‌تری‌ ایجاد می‌کند.

 

از خسته‌ شدن‌ بیش‌ از حد بپرهیزید زیرا ممکن‌ است‌ وزوز گوش‌ را بدتر کند.

 

کاهش‌ مصرف‌ کافئین‌ و شکلات‌ ممکن‌ است‌ به‌ شما کمک‌ کند.

 

دوست خوبم ، با توجه به مواردی که عرض کردم ، تنها در صورتی علت مشکل شما خودارضایی است که دچار کم خونی بوده باشید و نیز اگر رابطه جنسی داشته یا در کارهای جنسی خود بهداشت را رعایت نکرده باشید ممکن است به سفلیس مبتلا باشید. به هر حال اگر بعد از مدت کوتاهی مثلا 5 روز، خود به خود صدای گوشتان برطرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه کند .لزومی هم ندارد که بگویید استمنا می کرده اید. بگویید در حالی که هیجان زیادی داشته اید ناگهان این مشکل برایتان پیش آمده است. اگر هم از گفتنش خجالت نمی کشید که اشکالی ندارد بگویید . چون کمک بیشتری در تشخیص و درمان می کند.

 

نکته مهم : دوست خوبم ، منشا مشکل شما چه خودارضایی باشد چه نباشد ، حتما خودارضایی را ترک کنید . خودارضایی علاوه بر این بیماری ها و مشکلات احتمالی منشا بسیاری از بیماری های حتمی است که برخی از آنها را ذکر کرده ام. مراقب باشید و به فکر خودتان باشید. علاوه بر مضرات فراوان که هر کدامش کافی است تا آینده شما را خراب کند، از نظر شرعی نیز حرام و گناه است. تصمیم جدی بگیرید و آن را ترک کنید.

 

برایت آرزوی توفیق دارم.

 

 



  • کلمات کلیدی : خودارضایی، خود ارضایی
  • گروه مشاوران جوان ::: سه شنبه 88/9/17::: ساعت 1:39 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدکنندگان وبلاگ <<
    بازدیدکنندگان امروز: 12
    بازدیدکنندگان دیروز: 16
    کل بازدید کنندگان :350543

    >> درباره خودم <<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان
    مدیر وبلاگ : گروه مشاوران جوان[142]
    نویسندگان وبلاگ :
    روایت سرخ[79]
    پیک آشنا (@)[4]


    این وبلاگ با حفظ ادب اسلامی ، از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کند. پیش از طرح سوال از نبودن پاسخ مربوطه در وبلاگ مطمئن شوید. ###تقاضای مهم### هنگام مطالعه مطالب وبلاگ اگر به مطلب تحریک آمیزی برخورد نمودید ، خواهشمندم مراقب خود باشید تا مبادا به گناه بیفتید. گروه مشاوران جوان در این زمینه هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد. تلاش ما بر این است که به همه شما عزیزان کمک کنیم و هر مطلبی در این وبلاگ مخاطب خاص خودش را دارد. بنابراین از مطالعه مطالب تحریک آمیز و غیر ضروری برای خودتان پرهیز کنید.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مشاوره دختر و پسرهای نوجوان و جوان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<